دسته‌بندی نشده

چرا در فصول سرد سال بیشتر دچار ترک پا می شویم؟

در فصل های سرد سال به علت خشکی هوا پوست پاها بیشتر از روزهای دیگر سال دچار ترک و خشکی می شود. برای درمان این مشکل باید از کرم های مناسب آن استفاده کرد که ضمن چرب و مرطوب کردن آن با رساندن ویتامینها و مواد لازم این مشکل را حل کند. کرم ضد ترک پای سوپراستار این مشکل را حل کرده است. ما در این جا به برخی از عوامل ایجاد ترک پا اشاره می کنیم.
معمولا مشکلات پوستی که منجر به خشک شدن پوست می شود، شامل پای ورزشکاری (تینیه آی پا)، مشکلات سیاه رگی پا (به نام استاز وریدی)، پسوریازیس، و خارش پوست ناشی از آلرژی یا محرک ها است. دلیل مشترک پوست خشک، فلس دار و برجسته شدن خطوط پوست بر روی پاهای کودکان، وضعیت درماتیت آتوپیک است.

علت ترک پاشنه

ترک پاشنه پا چیست و چگونه برطرف می شود؟
علائم ترک پاشنه چیست؟
اولین و مشخص ترین نشانه، خشکی پاشنه است. هنگام لمس کردن، پاشنه زبر و خشک است ؛ علاوه بر این، پاشنه ترک خورده، قرمز، خارش دار و ملتهب است و این نشانه ها زمانی بدتر می شوند که پابرهنه راه بروید.

علل شایع ترک پاشنه پا
فشار جسمی:

محیط داخل یک کفش می تواند خیلی داغ شود – گاهی اوقات تا 120 درجه فارنهایت می رسد.تغییرات گرما و رطوبت باعث کاهش آب پوست می شود و در نهایت منجر به ضخیم شدن لایه بالایی پوست می شود.

تمیز کننده های پوست:
صابون می تواند روغن های حفاظتی را از پوست جدا کرده یا باقیمانده های آزار دهنده ای را که به داشتن پوست خشک کمک می کنند، ترک کند.

مشکلات پزشکی:
دیابت، کم کاری تیروئید و سو تغذیه چند مشکل رایج هستند که می توانند باعث ایجاد پوست خشک شوند. کمبود ویتامین A یا اسیدهای چرب ضروری دیگر مثل اسید آلفا – لینولییک (ALA) و اسید گاما – لینولییک (GLA) نیز می تواند علت اصلی باشد.بیماری هایی نظیر بیماری های گواررشی یا بیماری سلیاک ممکن است منجر به کمبود ویتامین و اسیدهای چرب ضروری شوند.
علت ترک انگشت پا
پیری:

تغییرات هورمونی و متابولیکی در طول زمان باعث کاهش بازده سلول های پوست می شوند که منجر به ضخیم شدن بیرونی ترین لایه پوست می شود.هم چنین، همان طور که سن ما بالا می رود، بخش چربی محافظ روی پا کمتر می شود.

آب و هوای سرد:

پوست خشک اغلب در ماه های زمستان، بیشتر به خاطر گرمایش داخلی و رطوبت کم، بیشتر می شود.
به اندازه کافی آب نخوردن، مرطوب نکردن پاها، حمام بسیار داغ، زیاد در حمام داغ بودن، اسکراب پاهای خشک، مبتلا بودن به دیابت از علل دیگر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *